CONTENT BLOG INI DICOPY DARI BERBAGAI SUMBER

Jumat, 06 November 2009

12 JENIS CINTA

Posted by anindita on Apr 20, '07 12:06 AM for everyone

Kaum pria dan wanita umumnya tidak menyadari bahwa mereka mempunyai kebutuhan-kebutuhan emosional yang berbeda. Akibatnya secara naluri mereka tidak tahu bagaimana caranya saling mendukung. Lazimnya pria memberikan apa yang dikehendaki kaum pria dalam suatu hubungan cinta, begitupun wanita memberikan apa yang didambakan oleh wanita. Masing-masing secara keliru menganggap pihak lain mempunyai kebutuhan-kebutuhan dan keinginan-keinginan yang sama.

Baik pria maupun wanita merasa mereka sudah banyak memberi tapi tidak memperoleh balasan. Mereka sama-sama memberikan cinta tapi tidak dengan cara yang diinginkan masing-masing pasangan. Misalnya, ketika wanita sedang marah atau sedang mempunyai masalah, pria mengatakan " Jangan risau, ini bukan masalah besar" atau " Sudahlah jangan terlalu difikirkan, semuanya pasti beres". Pria menganggap ia sudah memberikan cinta dan dukungannya dengan mengatakan kalimat-kalimat tersebut, padahal pernyataan itu membuat si wanita merasa diremehkan, tidak dipedulikan atau bahkan tidak dicintai. Begitu juga terhadap kaum pria, wanita merasa ia sudah menunjukkan cintanya dengan mengajukan banyak pertanyaan dan solusi atas suatu masalah, padahal tindakan tersebut dapat mengganggu pria. Pria mulai merasa dikuasai dan tidak bebas. Akibatnya usaha-usahanya untuk mencintai dianggap mengganggu atau akan diabaikan.

Kaum pria dan wanita masing-masing mempunyai "KEBUTUHAN PRIMER" akan cintanya.
Adapun "kebutuhan primer" itu adalah :
Pria : kepercayaan, penerimaan, penghargaan, kekaguman, persetujuan dan dorongan
Wanita : perhatian, pengertian, hormat, kesetiaan, penegasan serta jaminan.

Yang dimaksud "kebutuhan primer" adalah setiap pasangan perlu lebih dulu memberikan atau memuaskan kebutuhan primernya terhadap pasangan sebelum sanggup sepenuhnya menerima dan menghargai jenis-jenis cinta lainnya. Tapi bukan berarti mereka tidak membutuhkan jenis-jenis cinta yang lain, hanya kebutuhan primer harus lebih dulu dipenuhi.

  1. Wanita Membutuhkan Perhatian, Pria Membutuhkan Kepercayaan
    Saat pria memperlihatkan minat terhadap perasaan wanita dan menunjukkan kepedulian yang dalam, si wanita merasa dicintai dan diperhatikan, dengan begitu si pria berhasil memuaskan "kebutuhan primer" si wanita. Ini akan membuat wanita lebih terbuka dan mudah menerima terhadap pria. Dengan sikap itu, pria akan merasa dipercaya dan yakin ia sudah melakukan yang terbaik untuk pasangannya.
  2. Wanita Membutuhkan Pengertian, Pria Membutuhkan Penerimaan
    Bila pria mendengarkan tanpa menghakimi, si wanita akan merasa didengarkan dan dipahami. Dengan begitu akan lebih mudah bagi wanita memberi penerimaan terhadap pria. Bila wanita dengan penuh cinta menerima pria tanpa berusaha mengubahnya, pria itu akan merasa diterima.
  3. Wanita Membutuhkan Rasa Hormat, Pria Membutuhkan Pengakuan
    Wanita merasa dihormati bila pria menanggapi dan mempertimbangkan pikiran-pikiran dan perasaan wanita. Ungkapan rasa hormat fisik yang nyata, misalnya dengan memberi bunga dan mengingat ulang tahunnya. Bila wanita mengakui telah menerima manfaat dan nilai-nilai pribadi dari usaha-usaha si pria, maka si pria jadi merasa dihargai karena usahanya tidak sia-sia.
  4. Wanita Membutuhkan Kesetiaan, Pria Membutuhkan Kekaguman
    Jika si wanita merasa dirinyalah yang terpenting dalam kehidupan si pria, dengan mudah si wanita akan memberikan kekagumannya. Wanita perlu merasakan perhatian pria. Pria akan merasa dikagumi jika wanita gembira atau takjub dengan sifat-sifat khasnya atau bakat-bakat yang dimiliki si pria.
  5. Wanita Membutuhkan Penegasan, Pria Membutuhkan Persetujuan
    Bila pria tidak keberatan atau tidak menentang perasaan dan kebutuhan wanita, melainkan menerimanya, wanita akan betul-betul merasa dicintai. Tanda bahwa pria telah lulus ujian seorang wanita adalah persetujuannya. Sikap menyetujui ini berupa pengakuan atas kebaikan dalam diri si pria.
  6. Wanita Membutuhkan Jaminan, Pria Membutuhkan Dorongan
    Pria umumnya melakukan kekeliruan dengan menganggap bahwa sekali ia telah memenuhi semua kebutuhan cinta primer wanita, dan si wanita merasa bahagia serta aman, maka sejak saat itu si wanita harus tahu bahwa ia dicintai, padahal ini belum cukup. Untuk memuaskan kebutuhan cinta primer ini, pria harus ingat untuk meyakinkannya berulang kali. Demikian juga pria merasa perlu mendapat dorongan dari wanita. Sikap membesarkan hati dari wanita bisa memberi harapan dan keberanian kepada pria. Karena merasa berbesar hati, pria terdorong untuk memberi kepada wanita jaminan penuh cinta yang dibutuhkannya.

Banyak orang menyerah saat hubungannya dengan pasangan jadi terlampau sulit, padahal hubungan menjadi lebih mudah bila kita memahami "kebutuhan primer" pasangan kita. Tanpa memberi lebih banyak, melainkan dengan memberikan apa yang lebih dulu dibutuhkan, maka
hubungan ini akan terus terjalin.

Sumber: Milis TarQ


shifera wrote on Jun 20, '07
kalo waria gimana dunk?

ehehehehe..
Add a Comment
   
© 2009 Multiply, Inc.    About · Blog · Terms · Privacy · Corporate · Advertise · Contact · Help
 

30 Perkara Tentang Wanita

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe! rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

10 Respons bagi “30 Perkara Tentang Wanita”

  1. cavern lesley Berkata:

    aku cinta padamu slamanya…

  2. nyot Berkata:

    saya setuju bahwa senjata wanita yang paling ampuh adalah
    air mata, seperti saya
    pacar saya minta dinikahi dengan meneteskan air mata
    saya langsung meng-iya-kannya.
    padahal saya belum punya tabungan yang cukup
    so… gimana donk?

  3. shima Berkata:

    wanita adalah insan yang sentiasa di sayangi,di manjai,di belai …………….biar sekeras mana pun dia tapi hatinya lembut bak sutera…………….segarang mana pun dia pasti akan menitiskan airmata,percaya @ tidak itulah realiti nya……………………

  4. princess azaz Berkata:

    wanita hiasan dunia , seindah hiasan adalah wanita solehah… hati wanita lembut tapi tegas dalam menegakkan pendirian . tapi kesan luka yang pernah di tinggalkan lelaki di hatinya tetap ada dan tak mungkin hilang untuk selamanya………..

  5. yaya92 Berkata:

    mmg wanita lembut hatinya..walau nmpk d’luar tbh jer..tp s;bnrnye menyimpan serubu perasaan..yg d’pendam..dan bila ke sunyian..dia akan m’nangisi cntenye yg x k’smpaian..

  6. jibab Berkata:

    buat kaum adam…
    kalu udach tau semua tntang wanita..so………
    sayangi dia
    belai dia dengan kelembutan
    dan jga, tak selalu senjata wanita adalah air mata..,,

  7. Kanda Berkata:

    Senyum adlh sihir yg halal, uang muka kasih syg, dan simbol p’saudaraan, senyum adlh surat kilat yg bs mmbw kdamaian dan cint4, senyum adlh shodaqoh yg pasti d terima, sbb senyum adlh p’tanda hati yg ridlo, tentram dan teguh.

  8. Saut Boy Berkata:

    Ehem!Bapak sich dah uzur jadi pas liat postingan kayak begini jadi mau muda lage.

  9. Beoo Berkata:

    WaƱita dalah komitmen yg tak t3rtandingi…
    Jejak2 langkah yg pernah di lalui oleh pr gadiz takan pernah terhapus dari memori tiap wanita

  10. allias Berkata:

    hati wanita mmg lembut..so.pada kita yg kaum lelaki ni jangan la sllu skitkan hati mereka. sayangilah mereka dan belai la mereka dengan kasih dan sayang.

Tinggalkan jawapan

Kenapa perempuan mudah menangis?

2 Jul 2007

Note: Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”
Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”

“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengertiĆ¢€¦”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”
“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?” Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”

Entri Yang Berkaitan

Sekiranya anda ingin mengirimkan artikel-artikel cinta kepada kami, anda boleh emailkan ia ke Tentang Cinta. Setiap kiriman yang dihantar akan kami baca terlebih dahulu sebelum dapat diterbitkan di laman Tentang Cinta ini.
Proudly hosted by ServerFreak

98 Ungkapan Cinta untuk “Kenapa perempuan mudah menangis?”

  1. mrs teddy

    never ever let our mum cries 4 us… [-x

    July 5th, 2007 at 12:34 pm | Quote
  2. nurul

    jgn le bt ibu kte ngs krna kslhn n kburukn kte….
    beri le ibu kte stu snyuman yg ok tuk kbekn kte…

    July 6th, 2007 at 2:20 pm | Quote
  3. ann

    love your mother…dont let her feel down…..8-|

    July 12th, 2007 at 9:32 am | Quote
  4. ucoep

    aku sayang sama seseorang tapi aku tidak berani ngungkapin prasaan ku padanya…terus gimana.makasih atas bantuannya………….:-?

    July 13th, 2007 at 1:51 am | Quote
  5. NDRA

    AKU PUNYA MASALAH NICH?GI MN CARA MEMUTUSIN CEW YG SULIT UNUTUK DILAKUKAN?PLEASE CPT BLZ ……………………………OZI???????? :d:d

    July 13th, 2007 at 1:54 am | Quote
  6. baby_sweet

    i luv my mom so much even though sy slalu skt kn ati dia…hehehe…i’m sorry mummy…i nvr meant 2 hurt u…luv u so much…:x:

    July 13th, 2007 at 12:57 pm | Quote
  7. mrs teddy

    1. Jika anda sayang seseorg,brani kn lah diri utk menyatakn nye… mane tau nant bertemu jodoh ke..he3 (spt mr teddy n mrs teddy la.. ;)) )
    2. utk memutuskn hubungan…anda perlu tau ape sbb anda memutuskn hubungan.. jgn bersikap mementingkn diri sndiri shaja..
    3. well,kdg kala kter xsedar if kter menyakitkn hati ibu2 kter.. so, makes her happy n treat her well next times.. love my mum too… :x

    July 14th, 2007 at 2:07 am | Quote
  8. err..

    sy slalu gak perang dingin ngan mak..xnak ckap ngan mak..
    tp bile dh jauh,especially time blaja..akhirnye mintak maaf gak kat mak wpun bukan salah kite..
    huhu..xtenang blaja kalo mak marah kite…

    redha Allah terletak pada redha parent..igt tu..k

    July 16th, 2007 at 8:46 pm | Quote
  9. zy

    Adrian i luv u so much…..::x

    August 1st, 2007 at 1:56 pm | Quote
  10. mrs teddy

    baguslah if mcm tu… doa seorg ibu akn dimakbulkn Allah.. jgn la kter membuat kn seseorg ibu itu sdey walau hanya perkara2 yg kecil skali pun.. [-x
    love u so much mama n abah… :x >:d<

    August 3rd, 2007 at 7:34 pm | Quote
  11. asiah

    I’m sory mum…….

    August 9th, 2007 at 10:58 am | Quote
  12. rizzwaja

    i luv my mum so much… n i luv Zua 2 :-?

    August 12th, 2007 at 9:35 pm | Quote
  13. suzicon

    :(( Waaaaaarkh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku rindu mak akuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:((:((:((:((:((:((:((:((:((

    August 22nd, 2007 at 5:01 pm | Quote
  14. pja

    pja baru jer clash dgn x b.f…. so far suma ok jer…rase tenang sgt:)>-

    September 5th, 2007 at 1:55 pm | Quote
  15. pja

    tp.. kdg2 tu borink jgk… wht cnt i do ye:-?

    September 5th, 2007 at 1:57 pm | Quote
  16. dina

    [-o< Ya ALLAH berilah kesabaran dan ketabahan pada ibuku….
    kumohon ampun atas dosa2ku terhadap ibuku..
    kumohon ampun pada-MU..Maafkan segala kesalahanQu……….

    September 12th, 2007 at 9:31 am | Quote
  17. jig's

    Kasih ibu membawa ke syurga……
    Kasih ayah kekal selamanya….
    I Luv my mum n my dad so muuuuch….:x:x

    September 21st, 2007 at 2:32 pm | Quote
  18. safuan

    ni y khas tk smua lelaki mga memehami girls….

    September 23rd, 2007 at 1:38 pm | Quote
  19. dede_wi

    AkU Pengen MemUlAi HiDuP KuW TAnPA AiR MAtA,,,

    AKu InGiN MEnYiMpAn KeNanGAn YAng mUnGkN GaK AkAn BiSa TerUlAng LAgi,,

    DAn SeKArAng Aku mAU BiLAng Aku SuKA MA SeSeORAng YAng PAliNG InGiN AkU TeMuI DAn YAng PAling Aku RiNduKAn…
    :):)

    Aku BiNgUnG MuStI gManA:-?
    MAsA seeH Aku yang MuSti NgOmOnG DuLUAn…./:)/:)

    PADaHAl DuLu DiA DAh PeRnAh BiLang DiA suKA MA AKu…:)[-(
    MAsA DiA DAaH LuPA Seehh…
    DuH Aku biNgUng BANgeeeeeeet:-?

    September 23rd, 2007 at 9:05 pm | Quote
  20. OPENG

    :( ENTAH KENAPA SAYABOLEHJATUHCINTA DENGAN SESEORANG LELAKI…. TAPI AKU TAK BERANI MELUARKAN PADANYA…! SAYA TAKUT>>>:o
    PATUT KAH SAYA BERITAHU DENGAN NYA???? KENAPA SAYA TIDAK DAPAT MENGAWAL PERASAAN SAYA NI….

    September 24th, 2007 at 1:03 pm | Quote
  21. fery

    Saya punya masalah pacar saya susah diatur mau menang sendiri,, bagaimana cara untuk menaklukan nya…..Thank:((

    September 25th, 2007 at 10:50 pm | Quote
  22. azwa

    emmm…..sy dah banyak kali menangis dgn sikap pakwe sy dulu..

    September 26th, 2007 at 11:57 am | Quote
  23. awan biru

    buat ayank cinta yang mungkin ga kan baca tulisan ini
    cinta cuma mo ngomong
    cinta sayang bangt ma kmu
    EMMMMMUAAAHHHHHHHHH:x:):)>:d<

    September 26th, 2007 at 1:13 pm | Quote
  24. zue

    sorg ibu blih jaga 10 orang ank
    tapi 10 org ank blom tentu blih jaga sorang ibu
    so.. lebihkan kasih syg kte pada ibu kte dripda seorg lelaki yang tak tntu lagi akan jadi pneman hidup kte slama-lamanyer..
    krana seorang ibu tlahpun berjanji pada dirinye sebaik shja die mlahirkan kte untuk mnjadi pneman hidup kte slama-lamanye..
    tapi ada kte sdar tntng itu??
    so..for all the mums in the world..
    terutamanya.. bagi mamaku yang amat ku cintai..
    adik mintak maaf kalau adik ada buat salah pada mama..
    sesungguhnya dosa2 adik pada mama macam bintg2 di angkasa banyaknyer..
    tapi mama tetap sayang kan adik.. mama tetap sabar dengan perangai adik..
    so.. adik dah berjanji pada diri adik..
    yang adik akan jaga mama sampai trtutup mata adik ni..
    i love you so much mama..

    September 30th, 2007 at 3:28 pm | Quote
  25. Openg

    kepada semua orang….
    kita perlu bersukur apa yang ada dengan kita sekarang…. kalau org yang sedih, mungkin ini khidmar dari Tuhan !!!!!! Kepada orang yang sedih … cuba bersukur apa yang ada dengan kita sekarang!!!! ha… ha…
    ‘tak ada apa yang tak boleh,
    tak ada apa yang tak apa,’

    SEMUA ORANG BOLEH DAN KAU PUN BOLEH……..CUBA BERSUKUR APA YANG ADA SEKARANG::):))

    October 4th, 2007 at 4:10 pm | Quote
  26. syawatiey

    i really love my mum..
    sy mempunyai 2 org ibu. seorang ibu kandung dan seorang lagi ibu angkat. kedua2nya sy sayangi..
    terima kasih ibu2ku tersayang..

    hati perempuan begitu sensitif dan agak sentimental. kerana itu juga perempuan mudah mengalirkan air mata..

    October 4th, 2007 at 5:42 pm | Quote
  27. aif

    aduh….ternyatcinta tu gelap sekali..:x

    October 4th, 2007 at 7:45 pm | Quote
  28. sue

    cinta itu buta……..kadang2 cinta itu menyakitkan…….

    November 1st, 2007 at 10:24 pm | Quote
  29. mrs teddy

    cinta mmg indah,tp kadangkala tentu ade cabaran..
    u’ll become stronger when u overcome n manage the problem between ur partner.. ;)

    November 2nd, 2007 at 2:41 pm | Quote
  30. Sensitif banget sih « ocH4 pUnq bLoG

    [...] dari sini dan [...]

    March 20th, 2008 at 1:11 pm | Quote
  31. Nurman zack

    Kenapa saya harus mengalah kepada wanita yang saya sayangi….!
    Dia memberikan kesempatan padaku untuk memilikinya….?
    akan tetepi saya harus mau untuk di3 oleh dia……..
    apakah ini cinta…..?

    May 8th, 2008 at 10:23 am | Quote
  32. Nurman zack

    Kenapa saya harus mengalah kepada wanita yang saya sayangi….!
    Dia memberikan kesempatan padaku untuk memilikinya….?
    akan tetapi saya harus mau untuk di3 oleh dia……..
    apakah ini cinta…..?

    May 8th, 2008 at 10:28 am | Quote
  33. BEE

    Nurman zack on May 8, 2008 at 10:28 am said:

    Kenapa saya harus mengalah kepada wanita yang saya sayangi….!
    Dia memberikan kesempatan padaku untuk memilikinya….?
    akan tetapi saya harus mau untuk di3 oleh dia……..
    apakah ini cinta…..?

    CINTA LA KOT..:-w

    May 8th, 2008 at 10:59 am | Quote
  34. aisyah

    huhuhu… nie tgah nanges nie…:((:((:((:((sdey yer…
    gf kwan aisyah kte, aisyah nk rampas bf die…
    =((=((=((=((=((=((

    May 9th, 2008 at 10:05 am | Quote
  35. Fuzhan

    gw baru aja baca artkel yang mirip tentang tulisan di atas

    :-w

    pokonya ending artikel nya LELAKI, WANITA MENANGIS KARENA DIA MERASA KAMU ADALAH ORANG YANG TEPAT UNTUK BERBAGI

    lalu yang menjadi pertanyaan gw????

    Kalu kita sebagai lelaki merasa dia bkan org yg tepat untuk berbagi gimana donk????????????? :-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?:-?

    May 16th, 2008 at 10:03 pm | Quote
  36. kasyah

    aku sering lemah bila mana kekasihku menangis..
    aku tak snggup lihat org yg paling aku sygi menangis..
    aku amat mencintai wanita yg bernama Ain..
    …amin…
    aku merindui mu syg….
    aku sngt mencintai mu…
    kembalilah kepada ku..
    maafkan abg..syg..

    May 16th, 2008 at 10:43 pm | Quote
  37. EMARIZ

    pempuan mudah menangis kerna diri dieorang xcukup tabah…macam saya….:((:((:((:(( saye nie jenis bile org tengking saye,saye mudah menangis….mesti dah merah dah mata nie taw…:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s lagi satu pempuan ni mudah terasa….tapi kalu bab ngumpat no 1…attcually not me ok!=))=))=))=))=))=)) kalu yang makcik2 haa memang betui….salu p kelua umah waktu petang2 g umah jiran mesti ngumpat….:-&:-&:-&:-&:-&ha…ha..ha….:)):)):))

    May 23rd, 2008 at 5:35 pm | Quote
  38. emma

    huh,,boys out there!
    plez tke diz sriously haa…
    huhuhuuu….:-?

    June 9th, 2008 at 4:50 pm | Quote
  39. BEE

    BEE PUN MUDAH NANGIS KALAU ADA MASALAH YG TIMBUL DLM HUBUNGAN..TAPI NANGIS SEBAB NGAJUK N RINDU PUN ADA GAK….MUAAAKKKKSSS!!!:*:*:*:x:x:)):))=))=))

    June 9th, 2008 at 5:02 pm | Quote
  40. eva

    :((:((:((:((:((:((:((:((:((
    mama, maafkan anakmu yang banyak dosa ini, sering kali aku membentakmu. tak menuruti perintahmu, apalagi menuruti kemauanmu. oh btapa sedi hatimu:((:x. mama, bila aku pergi nanti, aku ingin minta maaf kepadamu yang sebesar-besarnya atas semua dosaku ma…8-|
    ma, rosma sayang mama, rosma tak pernah bilang sama mama kalu rosma sering sakit mah, karena rosma tak ingin mama sedih. dan akhirnya mama jauh lagi dengan rosma. rosma menangis siang dan malam mengharapkan mama tidak pergi. rosma sadar rosma tak punya ayah, tapi:( rosma bahagia, karena rosma masih punya mama, walaupun mama jauh, rosma selalu mendo’akan mama supaya kelak nanti mama dan rosma bahagia. ma, rosma ingat ketika mama peluk rosma erat-erat, betapa terharunya rosma. hingga mama cucurkan airmata, ma, i will always love you forever and never die until future…:x=|:)>-
    my mom is the best forever=|

    July 17th, 2008 at 6:40 pm | Quote
  41. eva

    ma, rosma sayang mama…:x=|

    July 17th, 2008 at 6:43 pm | Quote
  42. alo

    <:-p
    ultah mama sebentar lagi, tapi mama tidak ada:(
    aku sedih….:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((:((

    July 17th, 2008 at 6:44 pm | Quote
  43. SERIAL KILLER

    PEREMPUAN YG TERISTIMEWA…:x

    September 12th, 2008 at 5:28 pm | Quote
  44. hanikey

    pompuan memang cepat menangis.:((
    tapi air mata pompuan boleh melemahkan
    seorg lelaki yg gagah.

    September 20th, 2008 at 5:27 am | Quote
  45. IQBAL S.A

    jntung q trasa berhenti ktika melihat wnita yang q cinta menangis d dpan q:((

    October 7th, 2008 at 8:13 pm | Quote
  46. sweetcandy_honeydew

    so..pompuan..jgn segan2 nk nangis.
    hehehe..

    October 7th, 2008 at 10:44 pm | Quote
  47. sweetcandy_honeydew

    =|

    October 7th, 2008 at 10:46 pm | Quote
  48. azman

    hanikey on September 20, 2008 at 5:27 am said:

    pompuan memang cepat menangis.:((
    tapi air mata pompuan boleh melemahkan
    seorg lelaki yg gagah.

    man skung2 kau hanikey…..
    100% man sukung… :-|:-|

    October 8th, 2008 at 8:21 am | Quote
  49. gee_penyu

    hai sume,
    Gee baru lg kt sni..
    um….
    a’a la Bee…
    Gee pun same jgk, kdg2 mudah sgt mengalir airmate nie bila
    terlalu rindukan sidia…
    :((:((:((:((:((
    sehari x jumpa pun cam da bermggu2…

    October 8th, 2008 at 10:01 am | Quote
  50. EMARIZ

    gee_penyu on October 8, 2008 at 10:01 am said:

    hai sume,
    Gee baru lg kt sni..
    um….
    a’a la Bee…
    Gee pun same jgk, kdg2 mudah sgt mengalir airmate nie bila
    terlalu rindukan sidia…
    :((:((:((:((:((
    sehari x jumpa pun cam da bermggu2…

    tahu tak pea…
    =:)

    October 8th, 2008 at 10:32 am | Quote
  51. BEE

    gee_penyu on October 8, 2008 at 10:01 am said:

    hai sume,
    Gee baru lg kt sni..
    um….
    a’a la Bee…
    Gee pun same jgk, kdg2 mudah sgt mengalir airmate nie bila
    terlalu rindukan sidia…
    :((:((:((:((:((
    sehari x jumpa pun cam da bermggu2…

    WELCOME…HUUUH…TAU XPE..PASTU DIA LAK YG SAKAT KITA SUKA NANGIS KAN???NAK TUNGGU DIA NANGIS TOK KITA, ALAMATNYE BLER KITA DH XDA KAT DUNIA NI LA BARU DIA NANGIS KOT..HAHHAHA..LAWAK..=))=)

    EMARIZ on October 8, 2008 at 10:32 am said:

    tahu tak pea…
    =:)

    EMA MMG TAU AJER..=))

    October 8th, 2008 at 11:01 am | Quote
  52. EMARIZ

    BEE on October 8, 2008 at 11:01 am said:

    WELCOME…HUUUH…TAU XPE..PASTU DIA LAK YG SAKAT KITA SUKA NANGIS KAN???NAK TUNGGU DIA NANGIS TOK KITA, ALAMATNYE BLER KITA DH XDA KAT DUNIA NI LA BARU DIA NANGIS KOT..HAHHAHA..LAWAK..=))=)

    EMA MMG TAU AJER..=))

    ehh…mesti lah….
    cebb ema pun penah rase cm bee n u all sume taw…
    8-|8-|8-|8-|
    papepun….kite yang gurl’z nie…..harus tabah menjalani liku-liku
    kehidupan…[-([-(

    October 8th, 2008 at 11:06 am | Quote
  53. azman

    EMARIZ on October 8, 2008 at 11:06 am said:

    ehh…mesti lah….
    cebb ema pun penah rase cm bee n u all sume taw…
    8-|8-|8-|8-|
    papepun….kite yang gurl’z nie…..harus tabah menjalani liku-liku
    kehidupan…[-([-(

    betul ckp emariz tu..
    gurlz nie banyak2 bersabar ya..
    tapi yg penting sekali man nak ingat kan.
    gurlz2 nie kalau nak bercinta2 nie..
    cinta2 jugak maruah diri tu jaga la elok2 ya….
    pd zaman skrang nie terlalu open sgt..
    jaga diri korang elok2 tau :-?:-|:-w

    October 8th, 2008 at 11:12 am | Quote
  54. BEE

    EMA PN SAMA???ALA SAMA LAK KITA……

    MESTILA JAGA EN AZMAN….ITU SUDAH TENTU…..:)>-

    October 8th, 2008 at 11:29 am | Quote
  55. azman

    BEE on October 8, 2008 at 11:29 am said:

    EMA PN SAMA???ALA SAMA LAK KITA……

    MESTILA JAGA EN AZMAN….ITU SUDAH TENTU…..:)>-

    kalau cam tu bagus la bee…
    alhamdulillah.. amin…

    October 8th, 2008 at 11:41 am | Quote
  56. BEE

    AMIN…….

    October 8th, 2008 at 12:09 pm | Quote
  57. EMARIZ

    BEE on October 8, 2008 at 11:29 am said:

    EMA PN SAMA???ALA SAMA LAK KITA……

    MESTILA JAGA EN AZMAN….ITU SUDAH TENTU…..:)>-

    eisshh…maner bole..
    bee lah kene jaga….en.azman
    ema xboley…..nati ader jea yg jelez…he..he..
    :d:d:d

    October 8th, 2008 at 12:17 pm | Quote
  58. BEE

    EMA NI..BEE PN D YG JELES..AG TERUK TAU…

    October 8th, 2008 at 12:36 pm | Quote
  59. EMARIZ

    BEE on October 8, 2008 at 12:36 pm said:

    EMA NI..BEE PN D YG JELES..AG TERUK TAU…

    hee….he…..sape yang jelez??
    allaaa laaa….cian kat en.azman….
    nampk gaye nyer,,,…kite pekenalkan en.azman….dgan aisyah je la…
    setuju x bee??

    :-?:-?:-?:-?=|=|=|=|

    October 8th, 2008 at 12:41 pm | Quote
  60. tun kinx

    :d beza pompuan nangis bole lemahkan seorang insan gagah seperti lelaki,,,,uish

    October 8th, 2008 at 1:53 pm | Quote
  61. EMARIZ

    tun kinx on October 8, 2008 at 1:53 pm said:

    :d beza pompuan nangis bole lemahkan seorang insan gagah seperti lelaki,,,,uish

    yeke?? cam xcaye jew??
    tapi ema dulu penah menagis dpan ex boy….
    haa…die takut….

    October 8th, 2008 at 1:56 pm | Quote
  62. tun kinx

    :d
    ha dia dah takut tanda dia lemah lak tu,,,nak2 bila ema meraung
    nescaya dan maka itu ex ema itu akan jadi macam lenkong takpun jadi mcm ni=:):((

    October 8th, 2008 at 2:18 pm | Quote
  63. tun kinx

    jadi hijau dulu,baru dia meraung

    October 8th, 2008 at 2:20 pm | Quote
  64. EMARIZ

    tun kinx on October 8, 2008 at 2:18 pm said:

    :d
    ha dia dah takut tanda dia lemah lak tu,,,nak2 bila ema meraung
    nescaya dan maka itu ex ema itu akan jadi macam lenkong takpun jadi mcm ni=:):((

    hahahahaha……lawak nyer…..tun kinx nie….suke nyer…

    =))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))
    xpe biaq jadi kingkong….kwahhh…kwahh..kwahh….=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))

    October 8th, 2008 at 2:22 pm | Quote
  65. tun kinx

    uuuuuaiii dik ema,,,berguling2 gelak,cover skit depan para penonton,ibuk2,akak2…ieshhh ( jadi inul )mari dangdut

    October 8th, 2008 at 2:30 pm | Quote
  66. azman

    EMARIZ on October 8, 2008 at 12:41 pm said:

    hee….he…..sape yang jelez??
    allaaa laaa….cian kat en.azman….
    nampk gaye nyer,,,…kite pekenalkan en.azman….dgan aisyah je la…
    setuju x bee??

    :-?:-?:-?:-?=|=|=|=|

    aisyah?????? sapa plak nie emariz…
    kau kenen2 la kat man nie..
    single2 n bujang trang tang tang tang tang..
    kalau x caya cuba tanya tun kinx tu..

    tun kinx on October 8, 2008 at 2:30 pm said:

    uuuuuaiii dik ema,,,berguling2 gelak,cover skit depan para penonton,ibuk2,akak2…ieshhh ( jadi inul )mari dangdut

    amboi kinx bleh tahan gak kau punye dangdut..
    man tgh perati2 kan kau nie kinx >:/>:/>:/

    October 8th, 2008 at 2:57 pm | Quote
  67. BEE

    EMARIZ on October 8, 2008 at 12:41 pm said:

    hee….he…..sape yang jelez??
    allaaa laaa….cian kat en.azman….
    nampk gaye nyer,,,…kite pekenalkan en.azman….dgan aisyah je la…
    setuju x bee??

    :-?:-?:-?:-?=|=|=|=|

    SETUJU…AISYAH, SELEMBUT NAMANYE..HEHHE..IYELA KOT…..KINX NI LAWAKLA

    October 8th, 2008 at 3:01 pm | Quote
  68. EMARIZ

    tun kinx on October 8, 2008 at 2:30 pm said:

    uuuuuaiii dik ema,,,berguling2 gelak,cover skit depan para penonton,ibuk2,akak2…ieshhh ( jadi inul )mari dangdut

    hehe….lawak nyer………
    xpe……nati ley lah nyanyi tok tun kinx…….

    :d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d para penonton bapak….bapak…
    ibuk…ibuk…yg ader disini…..inul golek yahhh….=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))

    October 8th, 2008 at 3:04 pm | Quote
  69. EMARIZ

    azman on October 8, 2008 at 2:57 pm said:

    aisyah?????? sapa plak nie emariz…
    kau kenen2 la kat man nie..
    single2 n bujang trang tang tang tang tang..
    kalau x caya cuba tanya tun kinx tu..

    amboi kinx bleh tahan gak kau punye dangdut..
    man tgh perati2 kan kau nie kinx >:/>:/>:/

    he…..he…kinx memang pandai dangdut….
    dap…..dip…..dup……….didalam hatiku……sungguh terasa……
    opppssssssss!!!!!!1 lupe skrip!!!!!
    =))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))
    aisyah tu….selembut sutera…..
    bak….tudung sutera…..:d:d:d:d:d:d:d:d:d cam gigi emariz nieh….:d:d:d:d:d:d:d:d
    he..he…
    aisyah dah lame xbukak web site nieh…..:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s:-s
    nth chat nth xchat….:-s:-s:-s:-s:-s:-s:((:((:((:((:((:((:((:((
    ema pown baru jew masuk web site smlm…..tapi aisyah xtimbul2 agi….:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss:-ss

    October 8th, 2008 at 3:13 pm | Quote
  70. EMARIZ

    BEE on October 8, 2008 at 3:01 pm said:

    SETUJU…AISYAH, SELEMBUT NAMANYE..HEHHE..IYELA KOT…..KINX NI LAWAKLA

    2lah…..tapi aisyah xtimbul2 agi nieh…..

    /:)

    October 8th, 2008 at 3:15 pm | Quote
  71. azman

    EMARIZ on October 8, 2008 at 3:15 pm said:

    2lah…..tapi aisyah xtimbul2 agi nieh…..

    /:)

    biar man jerit2 la)))))))))
    aisyah))))))))))))
    dimana kau

    October 8th, 2008 at 3:20 pm | Quote
  72. EMARIZ

    azman on October 8, 2008 at 3:20 pm said:

    biar man jerit2 la)))))))))
    aisyah))))))))))))
    dimana kau

    aha…..ha…….nampak gaye nyer azman dah mabuk kepayang…..

    :o:o:o
    =))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=)) kan aisyah…..=p~=p~=p~

    October 8th, 2008 at 3:28 pm | Quote
  73. azman

    EMARIZ on October 8, 2008 at 3:28 pm said:

    aha…..ha…….nampak gaye nyer azman dah mabuk kepayang…..

    :o:o:o
    =))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=))=)) kan aisyah…..=p~=p~=p~

    mmg pun….
    tulung… tulung…

    October 8th, 2008 at 3:36 pm | Quote
  74. joviana

    apa yg sya tau,perempuan di lahirkan utk mencintai atau dicintai……

    October 22nd, 2008 at 1:50 pm | Quote
  75. joviana

    cabarlah fikiran anda,tak semestinya apa yg kita fikirkan e2 betul or salah.setiap perkara pasti ada baik buruknya,namun yg mana lebih banyk?timbangkanlah……

    October 22nd, 2008 at 1:55 pm | Quote
  76. bibiana

    apa yg sy tau perempuan adalah segala2nya……………. dlm dunia ini tanpa mereka kita tidak akan berpeluang melihat segala2nya & merasai kehidupan yg baik oleh sebab e2 hargailah mereka walaupun mereka sudah tua dan tidak bermaya lagi……………………. & bersyukur kepada tuhan kerana diberikan seorang ibu yg baik & bertanggungjawab walaupun ada sesetengah perempuan tidak menghargai apa yg telah diberikan kepada mereka………………………………………

    October 22nd, 2008 at 1:58 pm | Quote
  77. laura r.

    bagi saya setiap orang mestilah menghargai ibu mereka selagi ada masa jgn jadi kacang lupakan kulit bla dah meninggal baru nak sedar apa blh bt nsb la…………………………………………………………………………………………..

    October 22nd, 2008 at 2:03 pm | Quote
  78. BAL-A

    sekeras apapun hati lelaki,,tetap luluh pada tangisan wanita yang di cintai nya

    October 26th, 2008 at 12:52 pm | Quote
  79. rani

    menurut aku, wanita emang sesuatu yang unuk.
    dia cantik, indah dan lembut, karena keunikannya itulah wanita juga tercipta sebagai sosok yang sangat rapuh dan harus seallu dilindungi.
    untuk itu, setiap pasangan dari wanita itu, haruslah menghargai perasaan yang lembut daru pada perempuan.

    October 28th, 2008 at 2:17 pm | Quote
  80. nayza

    stiap aq kangen ma ibu pzt menangis…cz dy tinggal ortuQ satu”y…
    I MIZZ U mom….

    October 30th, 2008 at 12:47 pm | Quote
  81. seha

    hati perempuan lembut..even tgk kat luaran dia kasar..huhu:d:d:d

    November 6th, 2008 at 11:40 am | Quote
  82. BEE

    BEE SUKA NANIS
    :((:((:((:((:((

    November 7th, 2008 at 10:10 am | Quote
  83. silver_planet

    nampak nyer mr bee kene ler pandai pujuk nih… ;)

    November 7th, 2008 at 10:21 am | Quote
  84. BEE

    BUKAN LA…MR BEE KENA BELI TISU BERKOTAK2..AIYAK:((:)>-

    November 7th, 2008 at 10:23 am | Quote
  85. silver_planet

    hahaha, camtuh laks ea???ok2
    takde ler susah sgt nampak nyer…
    nak pujuk bee nih, hehe…

    November 7th, 2008 at 10:37 am | Quote
  86. BEE

    HEHHEHEH..SAPE CKP SUSAH..SENANG JE TAU..PALING SENANG NAK KENA PUJUK, BEE LA..AIYAK…MANA BAKUL????NAK MASUK N ANGKAT SENDRI NI….

    November 7th, 2008 at 10:40 am | Quote
  87. silver_planet

    aloo, cian dier…
    meh silver tlg angkatkan meh…

    November 7th, 2008 at 10:45 am | Quote
  88. BEE

    UIK..BAGUS D ORG TLG ANGKAT KAN..AIYAK…ANGKAT TINGGI SKT EK….

    November 7th, 2008 at 10:58 am | Quote
  89. silver_planet

    ok, takde hal…ringan jewk bee nih, huhu…

    November 7th, 2008 at 11:02 am | Quote
  90. BEE

    HEHHEHE INGAN KAN….CMTU LEH LA ORG DUKUNG BEE..AIYAK….

    November 7th, 2008 at 11:14 am | Quote
  91. silver_planet

    ngeh, mr bee jewk la, huhu,,, :-|

    November 7th, 2008 at 11:19 am | Quote
  92. BEE

    MESTILA….

    November 7th, 2008 at 11:27 am | Quote
  93. sandra

    mmmmm hik2….so sweet…jadi pengen nangis….itu sih gue banget…jadi begituu!!!….tapi kan kalau abis nangis ….badan sakit…kepala berat+pusing tujuh keliling….pengennya disayang..dihibur..dipijitin…dibelai…trus bobok yg nyenyak bangun2…udah ada makanan…mandi air hangat…trus ngobrol ngrumpi ketawa2 ama sobat2…wah…syurga deh tuh… :((8-|;;):))

    January 5th, 2009 at 8:05 pm | Quote
  94. Risti

    menangis… yaaa aku salah satunya… perempuan yang gampang banged nangis. tapi…. kenapa aku tidak terlalu peka ya???? hari ini…. hati ku sedih… hiks…pengen nangis….

    January 28th, 2009 at 12:12 pm | Quote
  95. jaja

    saya suke artikel nih, buleh saya ambilnya????seronok membacanya…mungkin dapat jadikan pengajaran pada diri saya

    February 18th, 2009 at 4:10 pm | Quote
  96. jaja

    saya suke artikel nih, buleh saya ambilnya????seronok membacanya…mungkin dapat jadikan pengajaran pada diri saya….

    February 18th, 2009 at 4:13 pm | Quote
  97. Nadi

    Penyayang,penurut

    February 22nd, 2009 at 6:16 pm | Quote
  98. venty

    :(
    kebetulan aq lagi sedih jadi aku baca web ini
    aku gampang sekali menaggis
    terkadang air menetes sendiriya saat aq lagi sendiri
    saat aku mengingat mamaku yang jauh dari sampingku
    dan aq sekarang gak puya pacar dan aq jauh dri tuhan
    sehingga aq gampang menanggis

    kasih aq solusi ya my sobatku di dunia maya
    add aq ya ventytumanggor@yahoo.co.id

    March 3rd, 2009 at 6:09 pm | Quote

Leave a Reply

:) :( :d :"> :(( =| :x 8-| /:) :o :-? :-| :-w ;) [-( :)>- more »

 

Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan

1. Jika berjalan, dari belakang kelihatan seperti tidak memijak tanah. Golongan wanita yang jalannya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yang tidak jujur, kalau berbual, mulutnya laser dan menyinggung perasaan orang lain. Wanita yang berjalan seperti ini juga terkenal dengan sikap egonya. Lebih parah, wanita ini biasanya pemboros atau suka membazir wang tanpa berfikir sebelum berbelanja. Padahal, wang yang dimilikinya itu masih banyak kegunaannya. Tapi jangan berkecil hati, kerana wanita seperti ini biasanya menjadi pujaan ramai lelaki.

2. Jika berjalan, sering menoleh ke kanan and kiri. Wanita seperti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Walaupun ramai yang menganggap wanita seperti ini tidak jujur, suka menipu teman sendiri,dan merugikan teman bualnya, namun, ramai lelaki yang berusaha untuk menakluk hatinya. Konon wanita seperti ini senang diatur dan diuruskan.

3. Jika berjalan suka menunduk. Cara berjalan melambangkan wanita seperti ini memiliki sifat yang tertutup. Ia hanya akan berbual dengan orang-orang yang rapat dengannya dan boleh dipercayai untuk menyimpan rahsianya. Wanita seperti ini biasanya sukar untuk ditakluk hatinya. Disamping sikapnya yang dingin, wanita seperti ini tidak peduli dengan kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yang berjaya menawan hati wanita dengan cara berjalan menunduk ini, dijamin akan mendapat kebahagiaan. Sebab, wanita jenis ini sangat setia, dan dia tidak akan mengkhianati lelaki yang dicintainya.

4. Jika berjalan menatap lurus ke depan. Wanita seperti ini biasanya memiliki pendirian yang teguh, bukan senang hendak menggoncangkan imannya. Jangan sekali-sekali menentang apa yang pernah dikatanya, jika anda tidak mahu mendengar dia berleter panjang lebar. Meski pendiriannya teguh, tapi dia selalu berselisih pendapat. Jangan hairan jika wanita seperti ini hanya mahu berbual dengan orang yang berpengalaman luas.

5. Jika berjalan badan bergerak ke kanan dan kiri. Wanita yang berjalan dengan gaya yang sedemikian tidak ambil kisah dengan masalah yang berlaku. Apa pun masalah yang ada dihadapannya, dia dianggap kecil. Padahal masalah itu sebenarnya memerlukan kebijaksanaan untuk diselesaikan. Kerana sifatnya yang suka ambil mudah ini, banyak persoalan yang akhirnya tidak dapat diselesaikan dan akibatnya merugikan dirinya sendiri.

6. Jika berjalan badan tampak tegak. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sendiri. Dia tidak mahu urusan peribadinya dicampur oleh orang lain. Gaya bicaranya serius seperti ingin menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yang menarik dari wanita ini, dia bertanggungjawap terhadap apa yang pernah dilakukannya. Dia menyenangi lelaki yang berdikari tanpa meninggalkan sifat-sifat romantiknya.

7. Jika berjalan seperti zirafah. Maksudnya, ketika melangkahkan kaki ,badannya ia kelihatan bergerak ke depan dan ke belakang. Wanita jenis ini sangat lemah perasaannya. Dia seorang yang mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, jika anda berbual dengan wanita seperti ini kenalah menjaga perasaannya agar tidak tersinggung, kerana wanita ini mudah mengalirkan air mata.
 

20 Respons bagi “Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan”

  1. Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan « Tentang Cinta (LOVE) « SUTERAPUTIH Berkata:

    [...] Tentang Cinta (LOVE) August 6, 2007 Filed under: Uncategorized — suteraputih @ 6:37 am Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan « Tentang Cinta (LOVE) [...]

  2. Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan « Story of the day……. Berkata:

    [...] August 7th, 2007 at 3:21 am (Artikel) Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan [...]

  3. MADIANA Berkata:

    hai..aku still single… sesape nak berkenalan boleh bg no tel atau msg kt friendsyer…k..wasalam…

  4. andytm Berkata:

    kalau jalannya lompat-lompat berarti gila

  5. yaya92 Berkata:

    haha…yaya yg b’jln suker menunduk 2…haha…mmg t’lalu stia…smpai jiwa mrane…analisis yg bek r tntg rhsia mengenal wanita berjalan..’’singing in the rain and ignore all the pain”…
    pape pn wish my luck 4 diz becoming PMR..nk msk asrama nk g jauh n lpekan sumer knangan yg m’lukekan 2..

  6. umie Berkata:

    klu jln pandang ke blakang camne lak????????

  7. agus16 Berkata:

    Ada yang berjalan bergoyang kekanan kiri, matanya melotot dan merah…jangan takut, dia cuma punya masalah pencernaan..beri dia obat urus-urus…otomatis jatuh cinta;-)

  8. Kanda Berkata:

    Kalau ada wanita makan sambil b’jalan, itu tandanya, dia masih blum baligh.

  9. Kanda Berkata:

    Kalau ada wanita makan sambil b’jalan, itu tandanya, masih blum ba

  10. agus Berkata:

    kalau ada wanita b’jalan zig zak …..apa y..?¿

  11. blue Berkata:

    Kajian yg bagus… memudahkan utk memulakan satu hubungan!!

  12. D3w4 Berkata:

    Hmm lau malu bertanya susah d jalan tp kalo besar. . . Susah juga berjalan canda doang brow wat sesiape yg mo knali dr gw dpt klik url gw yg d atas ok one more kalo wanita jalanya sempoyongan ber arti d0orang mabuk

  13. priNcEss Berkata:

    JAuH PRjalaNan luAS pEmanDanGan…

  14. Surya Berkata:

    Kalo ada wanita ato perempuan yg jalannya tengok kanan tengok kiri itu berarti mau maling,ato keder.

  15. LuAhAn HaTiKu.. » Blog Archive » Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan Berkata:

    [...] Rahsia Mengenal Wanita Dari Cara Berjalan [...]

  16. » Secrets in the way a woman walk MARLINA’S Berkata:

    [...] ^^ I get this information from this site: Rahasia cara berjalan wanita. [...]

  17. Marlina’s » Secrets in the way a woman walk Berkata:

    [...] ^^ I get this information from this site: Rahasia cara berjalan wanita. [...]

  18. muslimah Berkata:

    boleh percaya ke..?wat ever it is kene tgk dari segi tutur bahasanya,agama..tu lebih penting…

  19. Arya Berkata:

    Hihihi_lucu jg,tp klo lg ngepel pzti nunduk donk. :)
    add YMku donk plend

  20. ika Berkata:

    trus…..
    kalau cewek yang jalannnya kencang banget?
    seperti dikejar hantu…
    kalau gt gimana dong???

    balas ke fs ika yach….
    diemail atas

Tinggalkan jawapan

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar